İhracatta 33 İl Zirvede, 46 İl Büyüme Kaydetti

Ticaret Bakanlığı, 2025 yılı Ocak-Aralık dönemine ilişkin il bazlı ihracat verilerini açıkladı. Bakanlık verilerine göre, geçen yıl 33 ilimiz 1 milyar doların üzerinde ihracat yaparken, 46 ilimizde mal ihracatı artış gösterdi.

EKONOMİ - 13-01-2026 12:30

Ticaret Bakanlığı'nın sistemleri 1 milyar dolarlık barajını aşarak 33'e yükseldi. Bu illerde, Türkiye'nin toplam üretiminin büyük bölümünü sırtladı.

Ülke genelinde 46 ilde ihracat artışı görülürken, bu oran, Türkiye'nin 81 ilinin yarısında fazlasında dış satışların arttığı görüldü.

2025 yılı toplam mal üretimi, önceki yıla göre artış göstererek yaklaşık 260 milyar dolara ulaştı. Bakanlık, özellikle Anadolu'daki illerin ihracattaki performansının, Türkiye ekonomisinin tabana yayıldığını ve dengeli büyümenin sağlandığını kanıtladığını kaydetti.

Ticaret Bakanlığı'nın açıkladığı verilere göre, 2025 Ocak-Aralık döneminde geçen yılın aynı özelliklerine göre faaliyet illeri bazında ihracatta ve fazla büyüme bazında raporda; Kocaeli 3 milyar 102 milyon artışla birinci il, Ankara 1 milyar 978 milyon artışla ikinci il, Çorum ise 1 milyar 898 milyon artışla üçüncü il, bu illeri Bursa, 1 milyar 734 milyon artışla dördüncü olarak izledi. İstanbul ise 805 milyonluk artışla beşinci sırada yer aldı.

 

Günün Diğer Haberleri