Reklamı Geç
Advert
Advert
Advert

Peyami Safa’nın son romanından uyarlanan “Yalnızız” Eyüp’te gala yapıyor

Peyami Safa’nın son romanı Yalnızız’dan uyarlanan oyun, 20 Kasım’da Eyüpsultan Belediyesi Kültür İşleri Müdürlüğü ev sahipliğinde gala yapıyor.

Peyami Safa’nın son romanından uyarlanan “Yalnızız” Eyüp’te gala yapıyor
Peyami Safa’nın son romanından uyarlanan “Yalnızız” Eyüp’te gala yapıyor Admin
Bu içerik 397 kez okundu.
Reklam

Türk Edebiyatının önemli romancılarından Peyami Safa’nın 12 Eylül-20 Aralık 1950 tarihleri arasında “Yeni İstanbul” gazetesinde tefrika edilen son romanı “Yalnızız” Türkiye’de ilk kez 1001 Sanat tarafından sahneye taşınıyor.

Hüseyin Sorgun’un tiyatroya uyarlayıp yönettiği, Sanat Yönetmenliğini Kerem Yılmaz’ın yaptığı oyunda, Alper Selan, Yiğit Çelebi, Bihter Altay, Sevkan Çelik, Hande Oktan, Özge Kartal, Sumru Oğuz, Coşkun Gültekin rol alıyor. Ayla Algan ise oyuna sesi ile katkıda bulunuyor.

Oyun 20 Kasım Salı saat 19.30’da Eyüpsultan Kültür Sanat Merkezi’nde gerçekleşecek.

Peyami Safa’nın özel eşyaları sergilenecek

Gala sırasında Peyami Safa’nın eserlerinin kapaklarının yer aldığı sergiyle birlikte yazarın Ötüken Neşriyat koleksiyonunda yer alan çalışma masası, notları, yazı malzemeleri ve çeşitli özel eşyaları da izleyicilerin seyrine sunulacak.

 

 

 

Oyunun Konusu:

“Yalnızız” romanının başkişisi Samim, kardeşleri Mefharet, Besim ve Mefharet'in çocukları Selmin ve Aydın'la birlikte Yeşilköy' de babadan kalma bir köşkte oturur. Kendine özgü çok derin bir his dünyası ve felsefesi olan, maddi sıkıntı çekmemesine rağmen sırf üzerinde hissettiği sosyal sorumluluğunun gereğini yerine getirebilmek için bir bankanın yönetim kurulu üyeliğini yapan Samim, içinde bulunduğu hayattan ve materyalizmin doğal bir sonucu olarak gördüğü iki dünya savaşının yıkıcılığını yaşayan mevcut dünyadan hoşlanmaz ve yüz elli yıl sonrasının mükemmel dünyasını hayal edip adına “Simeranya" dediği bu muhayyel ülkede ikinci bir hayat yaşamaya başlar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oyunun Künyesi:

Oyuncular:

Alper Selan

Yiğit Çelebi

Bihter Altay

Sevkan Çelik

Hande Oktan

Özge Kartal

Sumru Oğuz

Coşkun Gültekin

 

Ses: Murat Dede

Işık: Yunus Emre Usta

Dekor: Ali Nadir Birim – Coşkun Gültekin

Kostüm: Beyza Birgen

Afiş Tasarım: Ömer Bilge

Reji Asistanı: Birce Ece Toksavul

 

Eser: Peyami Safa

Uyarlayan-Yöneten: Hüseyin Sorgun

Sanat Yönetmeni: Kerem Yılmaz

YALNIZIZ

-TANITIM METNİ-

Peyami Safa’nın kült romanı Yalnızız, ilk kez sahnede seyirciyle buluşuyor. Hüseyin Sorgun’un uyarlayıp yönettiği oyun, dünden bugüne “yalnızlığımız’ın iz düşümünde, hayatı, aşkı, insanı, doğu’yu ve batı’yı sorguladığımız bir yolculuğa davet ediyor.

Milyonları bulan kalabalık şehirlerde yaşasak yahut geniş bir ailenin içine doğmuş olsak da, yalnızız… Yalnızlığımız, kendi kendimize kaldığımızda ya da hayatın “sillesini” yediğimizde ayırdına vardığımız bir gerçeğe dönüşüyor.

Tıpkı, Peyami Safa’nın kült romanı Yalnızız’ın karakterleri gibi… Her biri “çıkışsız”  dünyalarında yalnızlığını yaşayan ve “ütopya”larına sarılan bu kişiler, dünden bugüne “bizim” yalnızlığımızın da farklı “yansıma”ları aynı zamanda…

 

İki “köşk”ün merkezinde ve etrafında buluşan “karakterler”, kendi dünyalarının ve geçmişlerinin izdüşümünde bir araya geliyor. Simeranya isimli “hayal ülke”ye sığınan Samim, kardeşi Besim, ve Mefharet ile birlikte Mefharet’in kızı Selmin ve oğlu Aydın Yeşilköy’de bir köşkte oturan, “mirasyedi” bir aile… Sonradan –biraz da haksız- zenginleşen Nail Bey, oğlu Ferhat ve kızı Meral ile bir başka köşkte yaşıyor. Nail Bey’in karısı Necile ise hizmetçisi Renginaz ile Arnavutköy’de bir konakta, yalnız kalıyor. Bu iki aileyi birbirine bağlayan, buluşturan şey ise aşk…

 

Aşk! Farklı “kimlik”lerde can bulsa da, Yalnızız’ın merkezinde yer alıyor. Adeta bir prizmanın tüm yansımaları gibi, hayatın bütününü kuşatan karakterler, “aşk”ın rotasını takip ederek bir “çıkış” arıyor. Kimi zaman “çıkmaz sokak”lara uğrasa, kimi zaman “yanlış yollara” sapsa ve “yolunu kaybetse” de… Hep “eksik” olanın yahut “yanlış” olanın “aşk” olduğunu hissettiğimiz bu evrende, “köşk” bir anda “dünya”ya dönüşmüyor mu?

Entelektüel ve “okumuş” bir adam olan Samim’in “göz”ünden hayata, aşka, kadına, ütopyaya, geleceğe, geçmişe, doğuya, batıya… Kısacası “dünya”ya bakarken, bir başka “dünya”nın, Samim’in ütopyası Simeranya’nın da giderek “gerçek”e dönüştüğünü görüyoruz. Bu “gerçek”, yaşanan, içinde olunan “dünya”yı giderek silen, yok eden, eriten bir başka “gerçek” halini alıyor. İşte bütün bu “gelgit”lerin ortasında, Samim ve onunla ilişki içinde olan yakın-uzak bütün karakterler, aynı “fırtına”ya tutuluyor.

Doğu ve Batı’nın çekim gücünde “savrulan” bütün bu “insancıklar”, “yaşadıkları” ile “hayal ettikleri” arasındaki “derin çatlağın” içine düşmekten kendini alamıyor.

Peyami Safa’nın dünden bugüne “bizim yalnızlığımızın” başlangıcına dair anlattığı hikayenin bugün neresindeyiz?

Ve bugün ne kadar ‘Yalnızız’?

Hüseyin Sorgun’un, Peyami Safa’nın kült romanından aynı isimle uyarlayıp yönettiği Yalnızız, yalnızlığımızın rotasında dünden bugüne bir yolculuğa davet ediyor

 

 

Peyami Safa Yalnızız Eyüpsultan Belediye Kültür sanat
Reklam
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Türkiye'de yenilenebilir enerjinin payı yüzde 45'e ulaştı
Türkiye'de yenilenebilir enerjinin payı yüzde 45'e ulaştı
158 ülkede ihracatın yaklaşık yüzde 10’u TL ile yapıldı
158 ülkede ihracatın yaklaşık yüzde 10’u TL ile yapıldı